5 zdrowych śniadań w 5 minut.

22 stycznia 2015

Jako mała dziewczynka nienawidziłam jeść śniadań. Nie mogłam wmusić w siebie niczego do godziny…11/12. Tak naprawdę to chyba dopiero w ciąży zmieniłam ten nawyk i dla dobra dziecka zawsze po przebudzeniu robiłam sobie coś do zjedzenia. Zazwyczaj ograniczałam się do kanapek. F. z teściową zawsze dziwią mi się, że na dobrą sprawę to przez całe życie mogłabym jeść tylko kanapki. Na śniadanie, obiad i kolację. Taki szkolny nawyk. Mama zawsze robiła mi do szkoły najlepsze kanapki na świecie. Koniecznie z ogórkiem! Potem obowiązki te przejął F. o którego bułki dziewczyny z ławki dałyby się pokroić. Dobra przesadziłam. Ale serio! Jak nienormalne zawsze otwierałyśmy bułkę, by po chwili krzyknąć w kilka ” Wow!”. To naprawdę niesamowite ile kolorowa bułka potrafi wzbudzić emocji w licealistkach.

Odkąd zaczęłam zdrowo się odżywiać i trenować o wiele większą uwagę zaczęłam przykładać do tego co jem rano. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ale poza tym, że ma być odżywczy i zdrowy musi być też…smaczny. Nie cierpię stać z rana w kuchni godzinami przyrządzając wymyślne posiłki dlatego stawiam na prostotę. Musi być zdrowo, szybko, smacznie i przede wszystkim bez kombinacji. Nauczyłam się wykorzystywać to co mam w lodówce, nawet jeśli wydaje mi się, że nie ma w niej nic. Zaczęłam łączyć nabiał z owocami o czym kiedyś bym nawet nie pomyślała i nareszcie przestałam ograniczać się jedynie do kanapek!

Poniżej przedstawiam Wam 5 pomysłów na szybkie i zdrowe śniadania. Przygotowanie każdego trwa maksimum 5 minut. Chociaż to zależy od tego jakie macie ruchy. No to go!

 

1) Omlet warzywny

 

DSC_1283

-2 jajka

– kilka różyczek brokułu

– szczypiorek

– pomidorki cherry

– łyżeczka oliwy

 

Rozgrzewacie oliwę na patelni, wbijacie jajka do miseczki, mieszacie, by uzyskać jednolitą konsystencję. Dorzucacie małe różyczki brokułu, pokrojone pomidorki cherry i wlewacie całość na patelnię. Kiedy białko się zetnie możecie zamknąć omlet w formie kieszonki bądź na pół i podsmażyć z drugiej strony. Całość posypujecie szczypiorkiem i gotowe.

 

 

2) Jajecznica z pomidorami

 

DSC_1291

 

– 2 jajka

– pomidorki cherry

– dwie kromki chleba razowego

– oliwa

 

Jajka wrzucacie na rozgrzaną patelnię, po chwili dorzucacie pokrojone pomidorki. Przyprawiacie wedle uznania. Gotowe.

 

3) Kanapki z serem twarogowym

 

DSC_1293

 

 

2 kromki chleba razowego

dwa plastry sera twarogowego

pomidorki cherry

pół jabłka

 

4) Bułka z łososiem

 

DSC_1303

 

 

wędzony łosoś

sałata lodowa

czerwona cebula

szczypiorek

bułka z pestkami dyniami

pomidor ( na mojej kanapce jest pod łososiem)

 

Bułkę możecie posmarować masłem lub śmietaną 18 %.

 

5) Jajka na miękko

 

DSC_1309

 

 

dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego

dwa jajka

rzodkiewki

szczypiorek

 

 

CO DO PICIA? 

 

Ja najczęściej wybieram sok ze świeżych pomarańczy, które miksuję w babycooku. Zawsze jednak stawiam sobie do wyboru 3 opcje:

 

1) Herbata granatowa ROOIBOS z kwiatem granatu

 

DSC_1301

 

 

2) Kakao

DSC_1325

 

 

 

3) Sok ze świeżo wyciśniętych pomarańczy

DSC_1328

 

 

SMACZNEGO !